Instalacje przeciwoblodzeniowe montaż Warszawa

Z czym najczęściej kojarzy nam się zima? Każdy właściciel posesji czy pojazdu zgodnie stwierdzi, że zima to śnieg na drogach i chodnikach, lód na schodach czy zamarznięte drzwi do garażu. Jest to niestety bardzo częste zjawisko. Jednak czy faktycznie musimy być skazani na nierówną walkę ze śnieżnym puchem? Czy łopata do odśnieżania i sól do posypywania to nasz jedyny oręż? Niekoniecznie. Dzięki dużej dostępności instalacji przeciwoblodzeniowych jakie oferujemy można znacznie zmniejszyć problem śliskich nawierzchni.

Instalacje przeciwoblodzeniowe – gdzie się sprawdzą?

Źle odśnieżona powierzchnia może doprowadzić do tragedii. Dlatego tak istotne jest zadbanie o jak najlepszy stan nawierzchni, najlepiej jeszcze w fazie projektowania danej powierzchni. Gdzie szczególnie warto o to zadbać? Do newralgicznych miejsc zaliczamy między innymi:

  • ewakuacyjne ciągi komunikacyjne,
  • schody przed budynkami, zarówno prywatnymi, jak i użyteczności publicznej,
  • podjazdy,
  • rampy załadunkowe,
  • lądowiska na dachu budynku..

Instalacja przeciwoblodzeniowa


Czy zakładanie instalacji przeciwoblodzeniowych się opłaca?

Zdecydowanie tak. Z racji na ciągle wzrastające ceny prądu, panuje przekonanie, że tego typu innowacyjne rozwiązania muszą się wiązać z dużymi kosztami. Jednak to błędne przekonanie. Oferowane przez nas instalacje przeciwoblodzeniowe marki nVent RAYCHEM są nowoczesnymi systemami, które dzięki specjalnym algorytmom są w stanie oszczędnie zarządzać pobieraną energię. Działają bowiem wtedy, kiedy pada śnieg, a temperatura spada do określonego w systemie poziomu. W błędzie jest więc ten, kto uważa, że instalacja przeciwoblodzeniowa pobierać będzie prąd przez cały rok, narażając przez to na horrendalne rachunki za prąd.
Jakie są plusy instalacji przeciwoblodzeniowych?

Oprócz wymienionej powyżej oszczędności kosztów warto dodać także:

  • Oszczędność czasu,
  • mniejsze narażenie powierzchni na zniszczenie na skutek stosowania środków chemicznych do rozpuszczania lodu i śniegu,
  • Bezpieczeństwo użytkowników.

Jakie instalacje przeciwoblodzeniowe wybrać?

W ofercie naszej firmy proponujemy montaż ogrzewań przeciwoblodzeniowych dla praktycznie każdego rodzaju powierzchni. Nasi wykwalifikowani pracownicy chętnie podpowiedzą jakie rozwiązanie będzie najlepsze, a po zainstalowaniu urządzeń zadbają o ich regularny serwis i w razie potrzeby zawsze posłużą pomocą. Oto najczęściej wybierane przez klientów instalacje przeciwoblodzeniowe nVent RAYCHEM:

Ogrzewanie podjazdów Warszawa

Ogrzewanie podjazdów

Nie ma nic gorszego niż oblodzony podjazd. Aby uniknąć sytuacji, kiedy przed pracą musimy walczyć z zamarzniętym śniegiem, warto postawić na ogrzewanie podjazdu. Jednak zanim się zdecydujemy na te ekonomiczne rozwiązanie, warto wiedzieć, że jeśli chodzi o podgrzewany podjazd, znaczenie ma to, z jakiej nawierzchni jest on wykonany.

  • Ogrzewanie zjazdu do garażu wykonanego z asfaltu najlepiej wykonać z pomocą systemu EM2-MI. Do jego montażu wykorzystuje się kable grzejne, które są najbardziej odporne na temperatury i uszkodzenia. Ogrzewanie drogi asfaltowej do garażu tym systemem to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.
  • W przypadku, kiedy planowany jest podjazd z kostki brukowej, lepiej sprawdzi się mata grzejna EM-2CM. Jest ona również o wiele prostsza w montażu – wystarczy takie ogrzewanie pod kostką brukową rozłożyć przed końcowym układaniem jej elementów. Co ciekawe, system też doskonale sprawdzi się jako ogrzewanie płyt betonowych, z których często wykonywane są podjazdy.

Ogrzewanie schodów Warszawa

Ogrzewanie schodów

Kolejny elementem budownictwa, który pokryty lodem może doprowadzić do szkód, są schody. Dlatego warto przy projektowaniu już pomyśleć o tym, aby wprowadzić udogodnienie, jakim są podgrzewane schody. Ogrzewanie schodów zewnętrznych szczególnie poleca się w przypadku budynków użyteczności publicznej, placówek kulturalnych, jednym słowem miejsc, z których często korzystają ludzie. Bowiem nie trzeba chyba nikomu przypominać, że za wypadek na źle odśnieżonych schodach winę ponosi właściciel danego budynku. Aby więc mieć pewność, że zima na schodach nie zaskoczy, warto wdrożyć ogrzewanie schodów. Jaki system nVent RAYCHEM najlepiej się tutaj sprawdzi?

Dobrym wyborem będą na przykład stałoporowe przewody grzejne EM4-CW. Doskonale nadają się bowiem do powierzchni złożonych, o nieregularnych kształtach. Do ogrzewania takich elementów potrzebny jest system o większej wydajności, dlatego lepiej sprawdzą się właśnie takie przewody grzejne. Można pójść krok dalej i zamontować także tego typu ogrzewanie tarasu.

Ogrzewanie rampy podjazdu Warszawa

Ogrzewanie powierzchni o dużym natężeniu ruchu

Rampy rozładunkowe, wagi, podjazdy dla tirów, parkingi – te miejsca mają zdecydowanie większe obciążenie niż domowy podjazd. Przy tego typu dużych inwestycjach na etapie projektowania koniecznie powinno się rozważyć opcję, jaką jest, chociażby ogrzewanie parkingu. Ogromne tereny pokryte śniegiem – to wiele pracy i duże koszty z tym związane. Lepszym rozwiązaniem będzie więc zainwestowanie w montaż instalacji przeciwoblodzeniowej, która pozwoli utrzymać teren w stanie zdatnym do użytku.

Podobnie sytuacja wygląda w sytuacji ramp załadunkowych – nieodśnieżenie może skutkować problemami z rozładowaniem czy załadowaniem towaru, a co za tym idzie, z dużymi stratami finansowymi. Ogrzewanie rampy na wózki czy ogrzewanie wag dla samochodów ciężarowych można zamontować w betonie – wykorzystuje się do tego na przykład samoregulujące przewody EM2-XR, które cechuje bardzo duża wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu, że zastosowano tutaj technikę samoregulacji, przewody utrzymują temperaturę na całej długości obwodu grzewczego, a ogrzewanie rampy jest o wiele skuteczniejsze.

Ten system kabli grzewczych samoregulujących wykorzystać można także, jeśli interesuje nas ogrzewanie lądowiska dla helikopterów – z racji na dużą powierzchnię istotne jest, aby cała była odpowiednio odśnieżona. Podobnie sytuacja przedstawia się w przypadku takich budowli jak mosty, czy kładki dla pieszych. Ich odśnieżanie jest pracochłonne i niemożliwe bez zatamowania ruchu. Dlatego coraz częściej sięga się po rozwiązanie, jakim jest właśnie ogrzewanie mostu czy też ogrzewanie kładki.